Ford Mustang Mach-E - Száguldó laboratórium

A Ford és az RTR együttműködésének eredménye az 1419 lóerős Mustang Mach-E. A környezetbarát Mustang versenyváltozata jól mutatja az elektromos hajtásban lévő lehetőségeket.
Ford Mustang Mach-E - Száguldó laboratórium

A Ford és az RTR együttműködésének eredménye az 1419 lóerős Mustang Mach-E. A környezetbarát Mustang versenyváltozata jól mutatja az elektromos hajtásban lévő lehetőségeket.

A Ford nemrég látványos videót készített a gyári támogatásban részesülő Mustang versenyautóiról. A középpontba természetesen a legfrissebb darab, az elektromos Mustang került. Az új versenygépnek az alapja a szériagyártású Mustang Mach-E GT. Az eredeti karosszériát meghagyták, viszont az autót látványos légterelőkkel látták el. A négy versenyüléssel és bukócsövekkel biztonságosabbá varázsolt Ford nem csak látványos videók forgatására és élményautózásra született. Ennél sokkal több tudományosság található Vaughn Gittin Jr. drift versenyzőcsapata (RTR) és a Ford együttműködésében.

A közös munka visszavezethető a Mustang Mach-E fejlesztését és az autó képességeit bemutató videókra, ahol megmutatták, hogy mennyi játéklehetőséget rejt az elektromos szabadidő-autó hajtásrendszere. (Hóban, nagyon szépen mentek keresztbe-hosszába az újdonsággal.)

Az új versenygép arról szól, hogy segítségével az elektromos hajtásrendszert alaposan teszteljék. Az elektromos versenyautóban hét villanymotor található, hátul négy, elől pedig három. A rendszer annyira kifinomult, hogy csak a beállításoktól függ, hogy az első, a hátsó vagy az összes kerekét hajtja a Mach E-1400!

Ha ez a változatosság nem lenne elég, ott a kormánymű áttételének a módosítása... Ez azért érdekes, mert a pályaversenyzéshez teljesen más áttétel szükséges, mint az extrém nagy kormányszöget igénylő drifteléshez. Azaz a túlpörgő hátsó kerékkel történő, keresztben közlekedéshez.

Az idén több Nascar versenyen előfutóként szereplő új versenyautó főbb műszaki adatait nyilvánosságra hozta a Ford. A Mustang Mach-E 1400 végsebessége 257 km/óra, a hajtóerőt 56,8 kW-ás akkumulátor csomag biztosítja. Az akkuk nem a megszokott lítium-ion cellákat tartalmazzák, hanem nikkel-mangán-kobalt tartalmúak. Ezek kevésbé melegednek és jobban bírják a gyakori gyorstöltéseket.

A hajtásrendszer sokadik érdekessége, hogy precízen tudják mérni, hogy a lekapcsolt hajtáselemeknek milyen a visszatermelési képessége.

A versenygépnél a Ford mérnökei nem hagyták ki a levegő irányítását sem. Erről az autón lévő légterelők tanúskodnak. Ezek szerepe nem csak az, hogy látványosabbá tegyék a Mustang Mach-E 1400-at. Az autó végsebességénél 1000 kilogrammnál több leszorítóerőt termelnek a szénszálból készült elemek!

A légterelés kifinomultságára jellemző, hogy a Mustang Mach-E 1400 tetejére is vágtak egy nyílást, amely az utastéren keresztül vezeti el a levegőt a hátsó differenciálhoz és a villanymotorokhoz. A Mustang Mach E-n alapuló versenygép utasterében megtalálható az utcai autó hatalmas központi kijelzője is.

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Ford Mustang Mach-E - Száguldó laboratórium

Ford Mustang Mach-E - Száguldó laboratórium

A Ford és az RTR együttműködésének eredménye az 1419 lóerős Mustang Mach-E.